1/2 carbassa
- 500g de arròs arborio
- 20 gambes fresques
- 15 galeres
- 5 porros
- 3 cebes tendres
- martini blanc
- 2 cullerades de mascarpone
- parmesà acabat de ratllar
- mantega
- oli
- sal i pebre recent mòlt
Primer de tot es prepara un fumet de peix sofregint a trossos grans tres porros tallats a trossos mitjans i 2 cebes tendres; quan comencis a agafar color s'afegeixen els caps de les gambes i les galeres, es donen un parell de voltes a foc fort i es tira un raig de martini blanc , es donen unes voltes més i s'afegeix l'aigua, a ull segons la quantitat. Es deixa bullir a foc mitg durant aproximadament tres quarts d'hora. Es rectifica de sal, es tritura tot, es cola i es manté calent.
En una olla baixa, a part, sofregim amb mantega els porros, la ceba i la carbassa tot tallat ben petit, la carbassa a dauets una mica més grans que la resta. Afegim sal i quan sigui ben sofregit, afegim l'arròs que deixarem que s'empapi dels sabors del sofregit.
Quan sigui ben impregnat anem afegint el brou de cullerot en cullerot sense deixar de remenar...quan ja tastem i veiem que a l'arròs li queda poc, afegim les gambes pelades i tallades per la meitat, les dues cullerades de mascarpone, parmesà ratllat al gust, sal i pebre.
Quan l'arròs estigui al dente, afegim un bon tall de mantega, el remenem fins que aquesta s'hagi fos i deixem reposar uns minuts!!
Llest per menjar!!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada